Elismerés (a munkám én vagyok)

Szakmai ártalom. És persze családi örökség is. Nagypapám volt olyan, hogy ha hallott valami helytelent a rádióban, vagy olyat, ami szerinte megkérdőjelezhető, esetleg ‘ostobaság’, máris azzal fenyegette meg a hangszóró túloldalán ülőt, esetleg az intézmény vezetőjét, hogy betelefonál, és jól megmondja nekik. Az esetek többségében azonban csak annyi lett belőle, hogy Nagymamám bosszankodott, majd az egészet jól elfelejtették. Ezen mi gyerekek akkor  igen jól mulattunk.

Minap az interneten állás után böngészve ráakadtam egy igen zavaró, ám sajnos egyre tipikusabb nyelvtani hibára. Annak ellenére azonban, hogy tipikus, személy szerint óriási szégyennek tartom, ha valaki ilyen hibát követ el, legfőképpen egy professzionális (nak tűnő) honlap esetében. A következő linkeket találtam a hírlevél menüpontban: feliratkozok, leiratkozok.

Mondanom sem kell, hogy hasonló esetekben elég gyakran megfordul a fejemben – akár könyvolvasás közben is -, hogy szólni kéne az illetékeseknek arról, hogy ilyen hibát nemcsak, hogy nem illik ejteni, de kifejezetten rossz fényt vetít rájuk. Természetesen az, hogy őket ez érdekli vagy sem, már nem érint.

Ez a várva várt pillanat most jött el: úgy éreztem, a lehetőség adva van, hogy jelezzem feléjük a kényes hibát. Így vettem a bátorságot és megfogalmaztam egy emailt:

Kedves Frissdiplomás szerkesztőség!

Egy apró, ám annál csúnyább hibára szeretném a figyelmüket felhívni! A hírlevélre való fel- illetve leiratkozásnál a linkek feliratozása helytelen: nem feliratkozok és leiratkozok, hanem feliratkozom és leiratkozom! (Ik-es igék helyes használata!) Egy professzionális honlap ilyen csúnya nyelvtani hibát – szerintem – nem engedhetne meg magának!

Tisztelettel:

Bánsághy Nóra

A levél megfogalmazása és elküldése után azonban lelkiismeretfurdalás fogott el. No, nem nagyon, csak az futott át az agyamon, hogy talán túl kritikus vagyok (ahogy mindig), és hogy valójában mit érdekel engem, ha ők lejáratják magukat. Mivel nem válaszoltak, szinte el is felejtettem az esetet. Mígnem tegnap érkezett egy válasz:

Kedves Nóra,

köszönjük észrevételét, az említett hibát mindenképpen javítani fogjuk!

Üdvözlettel:

a frissdiplomas.hu csapata

Egy percembe sem telt, máris elkezdtem beütni a böngészőbe a honlap címét, katt a hírlevélre, és lám! Tettem valamit azért a kevés emberért, akiknek az ilyen apróságok még fontosak! Örülök, hogy a munkám hasznos, és hogy vannak, akik szívesen meghallgatják a kritikát és belátásuk szerint cselekednek! Piros pont jár nekik!

Reklámok

Kommentelj!

