A mumus

Mindenkinek van egy-két olyan étel, amit semmilyen körülmények között nem hajlandó megenni. Nekem ez a mumus a gomba! Valamiért már az illatától is rosszul vagyok, így semmi olyan dolgot nem tudok lényegében megenni, amiben gomba van vagy főtt benne – eltekintve persze egy-két esettől, amikor szerencsére a gombának nincs meg az az intenzív íze, magyarán nem illatos egyedről van szó.

Ennek megfelelőel küröltekintőnek is kell lennem. Az étteremben a különböző fantázianévvel ellátott ételekről valahogy mindig kiderül, hogy gomba van bennük, ezért már idejekorán megtanultam, hogy rákérdezzek. Valamilyen oknál fogva azonban az elmúlt hónapban akaratlanul is több olyan eset is előfordult, amikor ez az étek megfordult a tányéromban.

Az egyik eset pedig kifejezetten bosszantó volt. Az étterem étlapján egy ínycsiklandó fogásra leltem – igazi magyar gyomornak valóra. Vörösboros marhapörkölt túróscsuszával. Nem is gondolkodtam tovább (éljen a reformétrend!:)), megrendeltem. Csak amikor kihozták, néztem nagyot! A pörkölt nem tisztességes pörkölt volt, hanem gombával volt “felhigítva”! Micsodaaa?? – gondoltam magamban, hát már egy tisztességes pörköltöt sem lehet enni? De még mielőtt balhéztam volna megkóstoltam, hátha nincs gomba íze, és hát szerencsém volt. Kihagyva szépen a mumust, a húst megettem a csuszával. Csak hát kérdem én: miért nem lehet odaírni – főleg egy ilyen sima kajánál, aminél senki sem gondolná -, hogy gomba van benne???

A következő eset pedig még friss, egészen pontosan mai. Valami egyszerű, főzés nélküli ebédre gondoltam, így kiugrottam a közértbe, és vettem egy Szárnyas saláta névre hallgató valamit (mondjuk a név alapján minimum repülnie kellett volna hazáig). Én, a kis ártatlan pedig nem néztem meg, hogy a 20 dkg-os adagban gomba is van (mintegy 10 dkg)! Mindezzel csak otthon, kibontás után szembesültem… pedig itt most én voltam a hülye, mert rá volt írva. Ettől persze még nem értem, hogy miért kell mindenbe belerakni? Kicsit olyan ez, mint a mazsola. Minden hülyeségbe beleteszik, és nem lehet egy tisztességességes túróstáskát venni anélkül, hogy ne lenne benne falatonként 10 szem. Értem én, hogy olcsó, és hogy mutatós, na de mindennek van határa! Személy szerint nem rajongok a mazsoláért, de azért egy-két darab még nem zavar. Egy-két. Huszonöt már nem esik olyan jól.

Úgyhogy megtanultam a leckét. Legközelebb már a tejfölön is elolvasom az összetevőket!

Reklámok

Kommentelj!

