Egy zongora utóélete

piano, zongora

Folyamatos átalakulásban vagyunk. Mi, vagyis az egész család. Mióta elköltöztem otthonról, anyuék annyi mindent változtattak a lakáson, hogy felmerült bennem a kérdés: csak arra vártak, hogy elmenjek? No, persze ez nem jelent semmi rosszat, én inkább örülök neki, hogy ez egy lökést adott a megújuláshoz. Ugyan ez a helyzet nővéremnél, aki hirtelen gyorsasággal eladta a lakását, és most azt tervezgeti, hogy – a hamarosan megvásárlásra váró – lakást hogyan fogja felújítani és berendezni. Talán ez a láz ragadt át rám is, hiszen én is elkezdtem tervezgetni! Vagy talán a tavasz az oka mindennek?

Ez a poszt azonban nem (csak) a felújítási/átrendezési őrületet kívánja dokumentálni, hanem egy ötletet is. A családi összejövetelek alkalmával szó esik mindenféléről. Legutóbb megtudtam, hogy tág ismeretségi körben van egy zongora, úgy a XIX. század végéről, bécsi fatőkés, ami ingyen elhozható lenne. Tulajdonságai lévén és tekintve a korát, zongorázásra már nem annyira alkalmas, mert folyton hangolni kéne – egyszóval macera. Engem viszont nem hagyott nyugodni a dolog, mert hát mégis csak egy szép nagy zongora! De tény, hogy pici kis lakásomban annyi minden van már, hogy egy zongora már igazán nem férne el (igaz, más se nagyon)… És ekkor beugrott a nagy ötlet!

No persze ez sem magától jött, egyszer olvastam egy cikket, ami megfogott. Egy fiatal srác nagymamájától örökölt lakását felújította, de úgy, hogy a benne található régi bútordarabokat szabta és festette át saját képére – köztük egy zongorát is. És itt az átszabáson a lényeg! Hogyan lehet használni egy zongorát, ha nem tudunk játszani rajta és amúgyis nagy helyet foglal? Bútort kell csinálni belőle! Szétszedni és újragondolni. A testét kibelezni, felszerelni a falra és könyvespolcot csinálni belőle. A teteje pedig még asztalnak is jó! Hát nem zseniális???

Íme a bizonyíték:

Zongorából asztalt
Akár dolgozószobába is jó, de én étkezőbe is el tudom képzelni
A lábak tetszenek a legjobban
Falon is jól mutat
A lámpa kifejezetten feldobja az ívet, amiben elhelyezték
Szemből kifejezetten inspiráló
Nem is tűnik olyan nagynak

A végére pedig egy olyan példát hoztam, amit bárki megnézhet és ötletet meríthet belőle. A Szimpla kertben, az emeleten is fellelhető egy bárként funkcionáló zongora. Sajnos a képen alig látni, de ha a jobb oldalra erősen koncentráltok, a bárpult mögött megláthatjátok!

Ötletekből itt sincs hiány

Képek innen.

Ha tetszett a bejegyzés, nézz be máskor is, és/vagy csatlakozz a Fuszekli facebook oldalához, amit ide kattintva megtehetsz!

Egy zongora utóélete” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Nekünk mindkettő meg volt!A zongora-asztalt kölcsön kaptuk,évekig volt az íróasztalom,a fali-zongorát béreltük a lakással együtt.De szerettem mindkettőt!

Kommentelj!

