Az én kedvenc helyem: az erkély

Most, hogy már leadtam a határidős irományt, sokkal több kedvet érzek az íráshoz. Tudom, hogy furcsán hangzik, de ez mindig így van! Legfőképpen akkor, ha időre kell elkészülni valamivel. Persze végül mindig befejezem, és sikerül annyira ráhangolódnom, hogy ne a balatoni nyaralásról, vagy a lakásfelújításról álmodozzak… De azért ilyen napsütésben ki az, aki nem ülne szívesebben az erkélyen, minthogy a gép előtt gubbasszon? Talán épp ezért van, hogy jobban szeretek este, sötétedés után dolgozni. Olyankor nem vonja el a figyelmemet semmi, nem érzem úgy, hogy rengeted mindent tudnék még csinálni. Napközben meg inkább kiülök az erkélyre napozni, olvasgatni vagy megfigyelni.

Aki az utóbbi időben beszélt velem tudja, hogy megszállottja lettem az erkélyeknek. De nem csak a sajátoménak! Bármerre járok, nézem a házakat és azt, hogy ki mit tart ott, hogyan rendezi be stb. Ugyanígy vagyok ezzel, ha olyan újságot vagy blogot olvasgatok, amiben netalántán bemutatnak egy csokorral ezekből az építményekből. Ilyenkor aztán nincs menekvés, kiülök az én kis erkélyemre, tervezgetek, nézegetem, hogy honnan és mi hiányzik, azt hol lehetne megvenni…

Az én imádott erkélyem és a gyönyörű muskátlik

Meg elbambulok azon, hogy a szemközti ház lakói mennyire nem használják ki a (z enyémnél jóval nagyobb) balkonjaikat! Valamiért Magyarországon még nem ivódott be az emberek életvitelébe az erkély, pedig rengeteg lehetőséget nyújt. Nemcsak kikapcsolódásra, olvasásra jó, hanem arra is, hogy megigyunk ott egy pohár bort barátokkal, szerelmekkel, nagymamákkal vagy bárkivel, aki arra téved. Én néha csak kiülök egy csésze kávéval, és úgy érzem, nyaralok. Arra a 10 percre legalábbis. Idehaza azonban inkább a jó kis panelos erkélyhasználat van divatban. Ami nem fér be a lakásba, azt kiteszik. Végeztem is egy kisebb felmérést (ami úgy nézett ki, hogy én végignéztem a szemközti 40 erkélyt), hogy ki mit tart ott. A legextrémebb dolgoktól, mint pl. a hűtőszekrény, egészen a legelemibb dolgokig lehet ott látni dolgokat. Csak egy rövid felsorolás erejéig, az általam lecsekkolt erkélyeken a következő dolgok vannak: ruhaszárító, felmosóvödör (vagy akár egy egész szett), létra, gyerekjáték, bicikli, ásványvíz, sitteszsák,  elszáradt karácsonyfa, és az általam már említett hűtőszekrény (a kedvencem). És most jöjjön egy másfajta felmérés, ha van kedvetek hozzá, szavazzatok! 🙂

Természetesen nem lenne szép tőlem, ha nem mutatnék pár erkélyt. Olyat, amelyen szívesen olvasnám kedvenc magazinjaimat, vagy amelyen egy reggeli is jobban esik. Íme az én kollekcióm!

Azt hiszem, utóbbi kettő az, ahova akár most is elindulnék, még akkor is, ha csak egy pohár vízre hívnának ott meg! Az erkélyek mellett azonban nem szabad kihagyni – hisz témájában közel esik – a grandiózusabb ötleteket is eltűrő teraszokat. Érdemes lenne erről akár egy külön posztot megírni (talán egyszer ráveszem magam), de most inkább csak egy kép erejéig bűvölődöm el, és reményeim szerint bűvöllek el benneteket is.

Nos ennyi volt mára. A képeket innen és innen, valamint a netről kölcsönöztem.

Reklámok

Az én kedvenc helyem: az erkély” bejegyzéshez egy hozzászólás

Kommentelj!

