Egy fantasztikus meglepetés

Még tartozom egy beszámolóval arról, hogy mi is volt az a meglepetés, amit a Nyári felüdülés meglepetéssel című bejegyzésemben említettem. Azt már akkor is sejtettem, hogy valamilyen Budapesten kívüli programot szervezett, de még milyen ügyesen!

Nem is húzom tovább az időt… amikor az M3-as autópályáról letértünk és Tiszafüred irányába elfordultunk, már sejtettem, mi is a meglepetés. Sokat beszéltünk róla, hogy egyszer szívesen meglátogatnánk a Tiszta-tavat és környékét, hiszen még nem jártunk arra – furcsa módon még én sem, pedig a környéken már megfordultam. Izgatottan ültem tehát a kocsiban, figyeltem fél szemmel a GPS-t, de szigorúan csak fél szemmel, mert nem akartam elrontani a meglepetését! Ez amúgy az a hétvége volt, amikor negyven fok volt árnyékban, így csak remélni tudtam, hogy vízparti meglepetésről van szó! Aztán egyszer csak Tiszafüred előtt 500 méterrel lekanyarodtunk jobbra – és ott volt a hotel: Tisza Balneum, egy csodálatosan szép szálló, lenyűgöző helyen. De erről majd később! Kíváncsian lépkedtem David mellett, amint a recepcióhoz igyekeztünk. Kulcsok (helyett kártyák) megvoltak. Első emelet. Nyílik a szoba ajtó. Kellemes kis helyiség, óriási terasszal és légkondival! Nem érdekelt, mint erkély és terasz megszállott, első utam oda vezetett, nem utolsó sorban azért is, hogy leellenőrizzem a kilátást! Nos, nem csalódtam…

Kilátás a szobánkból naplemente után

A szoba az U-alakú hotel belső udvarára nézett, de mivel nyitott volt az egyik oldalon, káprázatos kilátásunk nyílt a Tisza-tóra. Lenyűgözve álltunk ott és bár mindketten levegő után kapkodtunk a hőség miatt, nem bírtuk ki, hogy ne tegyünk egy kört az épület körül. Kis pihenés és lehűlés után tehát felfedeztük a birtokot: láttuk, hogy a vízek szerelmesei itt igazán jól érezhetik magukat. Csónakázás, horgászás, vízibiciklizés, kajakozás, kenuzás – egyszerűen bármit csinálhattál, amihez csak víz kell! Ráadásul a szállodának van egy csodálatos medencéje – aznap mi körülbelül fél hét-hétig ott hűtöttük magunkat.

Séta a naplementében
Esti fények a Tisza-tónál

Másnap bemetnünk Tiszafüredre, de gyorsan végeztünk is. A város amolyan tipikus mezőváros, inkább egy falura emlékeztet egy-két panellal megspékelve, még a központi résznek sincs olyan igazi kisváros hangulata. Azért én kinéztem egy kávézót szép nagy piros napernyőkkel, de lelkesedésem hamar alábbhagyott. Ez nem egyedi eset volt a környéken, máshol is próbáltuk és ugyanez lett a vége: a kávé egyszerűen förtelmes volt! Bár ketten megúsztuk 500 forintból, azt hiszem egyikünk sem itta ki a csészéjét… (Kész felüdülés volt, amikor itthon végre bekapcsolhattuk a Nespresso kávéfőzőnket!) Még lenéztünk a strandra is, de sajnos nem volt nálunk törülköző, így a megmártózást kihagytuk. A hotelbe visszatérve persze megint a medencéhez rohantunk picit lehűlni, hogy aztán hatkor beülhessünk a bérelt motorcsónakunkba, amivel egy óra hosszat fedezhettük fel a Tisza-tavat és annak állat (és ember) világát! A túra nagyon jóra sikeredett, a végén már szinte fáztunk is, ugyanis gyanúsan fekete felhők gyülekeztek fölöttünk (a vihar végül kikerült minket, de Debrecent nem kímélte). A csónakázás tényleg jó ötlet volt, és bár volt nálam kamera, a képek többsége nem adja ki, hogy milyen is volt valójában.

Felfedezés indul
A felhők már gyülekeznek a hotel fölött

„Egy tó, mely más tóval össze nem hasonlítható, hiszen keresztül folyik rajta legmagyarabb folyónk a Tisza,s amely az eredeti koncepció szerinti vízkészlet biztosítása mellett mára teret biztosít a víziturizmus ágainak gyakorlására, s mindemellett egyedülálló természeti érték is egyben.
Egy tó, mely eltér a megszokott tavak világától, hiszen felszínét burjánzó ártéri erdők, sárgán aranyló homokpadok, holtágak, szigetek, gazdag flóra és fauna teszik változatossá. Változatos élettereinek köszönhetően egyszerre, egymást nem zavarva fér meg itt a mozgalmas vízi élet kedvelője, a fürdőző, napozó nyaraló, s a csendet óhajtó horgász.“

A Tisza-tó környékén egyébként számos madárfaj él, köztük gémek, kócsagok és még rengeteg olyan, amit én nem ismerek. A tavon tett csónakázás azonban jó lehetőség volt arra, hogy közelebbről is megfigyeljük ezeket az állatokat. Szinte testközelben voltak, és adva volt a lehetőség, hogy kamerával a kezemben ne csak nézzem, hanem meg is örökítsem őket. Kísérletezésem azoban meg is maradt ennél a fázisnál, mert sajnos a fényképezőgép kora és funkciója nem volt elegendő ahhoz, hogy repülő madarakat fotózzak egy mozgó csónakról. Azért van egy-két próbálkozásom, mind szuper homályos, de hátha láttok rajta valamit…

Felszállásra készülődve
Megpróbáltam röptében lekapni - nem sok sikerrel
 „A tó keleti területe, a Tisza-tavi Madárrezervátum a Hortobágyi Nemzeti Park részeként 1999-óta a Világörökség része kulturális táj kategóriában. Az ornitológusok, s a természet iránt csak amatőrként érdeklődők számára is igazi kincseket rejt ez a terület, ahol több mint 200 madárfajt figyeltek már meg. A madarak iránt érdeklődők számára különös érték az itt fészkelők szelídsége, a vonuláskor itt időző madarak tömegei, és az azok között előforduló ritkaságok mint a jégmadár, bakcsó, üstökösgém, kis kócsag, nagy kócsag, fekete gólya, nyári lúd, küszvágó csér, fattyúszerkő, vagy a függőcinege.”

Harmadik nap már csak arra volt időnk a hotelben, hogy a reggeli után összepakoljuk, de még ott maradtunk a környéken. Hogy David is lássa a pusztát, átmentünk Hortobágyra, de valamilyen szinten az is csalódás volt. Így fogtuk magunkat, és mivel este úgyis vendégek jöttek hozzánk, elindultunk haza, egy fantasztikus három nap után! Ezútta is köszönöm az én Davidomnak, hogy ilyen szuper három nappal ajándékozott meg!