Újítsuk fel a konyhát! – 1. rész

Igen, első rész, és ki tudja, hány jön még ezután! Épp csak az elején tartunk, egészen pontosan a tervezés fázisában, de már szembesültünk pár (szomorú?) ténnyel! Hogy mik ezek? Ebben a bejegyzésben próbálom felvázolni eme nehézségeket és bemutatni az aktuális fázist – már ha van ilyen! A lakás egyik legrégibb pontja a konyha. Régi alatt azt értem, hogy amikor beköltöztünk, illetve az itt eltöltött egy évben egyáltalán nem nyúltunk hozzá, az alapokat pedig még nagyszüleimtől örököltük… A fürdővel ellentétben, ami azért fejleszthető volt, itt minden megmaradt a régiben. Egészen pontosan majdnem régiben, mert nővérem, amikor ő lakott itt, csinált pár fejlesztést: a narancssárga konyhabútort fa mintázatú matricával borította, beszerzett egy zsúrkocsit az Ikeából, valamint új mosogatót csináltatott. Mi egyedül egy új asztalba “fektettünk be” (kb. 7000 Ft volt). Bár szépnek nem mondható és pakolásra alkalmas hely is lehetne több a konyhában, mi nem nyúltunk hozzá, mert használni lehetett, én még csak ismerkedtem a konyhaművészettel, nem volt szükség professzionális felszerelésre. No nem mondom, hogy nem álmodoztunk egy gyönyörű szép konyháról, de ennyiben is maradtunk.

A konyha a régi bútorral

Most azonban kaptunk egy lehetőséget, és nekiállhatunk a konyha felújításának. A tervezés, a szakemberekkel való randevúk lebeszélése az én dolgom, David már csak a végső fázisba kapcsolódik be, illetve azokon a pontokon, amikor én megakadok. Az első fontos dolog, azt hittem naívan, a bútor, ám nagyon gyorsan rájöttem, hogy ez csak “részletkérdés”! Hogy miért? Mert ha nem tudom, milyen csempe lesz a konyhában és milyen színeket szeretnék, akkor a konyhabútort is elég nehéz kiválasztani. Bár erről nekem konkrét elképzeléseim voltak/vannak, azért mégsem árt lefixálni a dolgot. Na az első probléma itt bukkant fel: nekem nagyon tetszik az a padlócsempe, amit még az IKV utalt ki nagyszüleimnek, így arra gondoltam, hogy mivel elég jó állapotban van, a pincében még extra darabok is vannak, nem muszáj kicserélni, kifejezetten jól is mutatna egy fehér (igen, fehér) konyhabútor mellett. A falon lévő sima fehér, ezer éves csempének viszont mennie kell – de akkor milyen legyen helyette? Pár csempeboltban már megfordultam, de színben és stílusban hasonlót, összepasszolót elég nehéz találni! (A keresést azért nem adom fel, zsebben a csempével fogok házalni!) Mondhatnánk, hogy legyen fehér, ahogy volt, de tartok tőle, hogy az már inkább egy kórházra emlékeztetne, mint egy konyhára.

A retró padlócsempe

Egyik nap hazafelé úgy döntöttem, beugrom a Mester utcában lévő csempéshez, mert a kirakatban mindig csodás darabokat láttam. Nem kell részleteznem, hogy bent még sokkal gyönyörűbb csempék vannak (a régi padlócsempéhez passzoló persze nincs), és hát megfordult a fejemben, hogy talán mégis cserélni kéne a padlót… Csak akkor megint felmerül a kérdés: milyen színt válasszak? Ha megtartom az eredetit, akkor valamennyire adottak a színek, hiszen ebben a csempében a kék dominál egy kis drappal. De ha új, akkor miért ne választhatnék olyat, ami modern és talán egy kicsit merész is?

Mondjuk ilyen…

De ennél nagyobb problémám is van: tegnap megérkezett az első terv a konyhabútor tervező cégtől (nem Ikea, később kifejtem, hogy miért). És hát nagyon szomorú lettem. Vagyis amikor megkaptam az emailt, nagyon boldog votlam, mert borzasztóan tetszett, és még most is. Csak hát hazajöttem, beléptem a konyhába, odaképzeltem, és kiderült: az így nem jó! Sajnos a konyhánknak van egy-két sajátossága. Ezt úgy kell érteni, hogy nagyon nem praktikus az elrendezése, és ezt még nehezíti a sok kémény is, ami a falban fut. Így ki- és beugrók vannak azon a falon, ahol mindennek el kéne férnie: mosogató, mosogatógép, gázlap és sütő, valamint a hűtő. Ide viszont csak egyedi bútor képzelhető el, a sablon alapján legyártott elemek egyszerűen nem passzolnak! Tegnap este óta tehát semmi mást nem csinálok, mint újratervezem – vagyis próbálom, de nem igazán lehet vele mit csinálni.

A kritikus fal ki- és beugrókkal

Most itt tartok…

 

Ha tetszett a bejegyzés lájkolj, kommentelj, oszd meg másokkal és persze gyere vissza máskor is!

Újítsuk fel a konyhát! – 1. rész” bejegyzéshez ozzászólás

Kommentelj!

