14+1 variáció húsvéti tojásra

Mára az volt a tervem, hogy belefogok a nagy húsvétra-hangolódásba, aminek keretén belül – végre – kiteszem a dekorációkat a lakás különböző pontjaira, megfőzöm a sonkát és természetesen festek egy adag tojást. Ebből a remek tervből persze az első ponton kívül semmi nem teljesült, mert az Ügyintézés megint győzött. Nincs még veszve a dolog egyébként, ott van a holnap, csak  jól kell összehangolni a tennivalókat, hogy estére elkészüljek. Csak tudnám, miért van ez így minden évben és minden ünnepkor?

No persze – bár csak sejtem – nem én vagyok ezzel egyedül. Épp ezért most egy olyan poszttal készültem, ami “instant” húsvéti ötleteket is tartalmaz, leginkább (vagyis inkább teljesen) a tojásfestésre koncentrálva. Tavaly volt az első igazán kreatív próbálkozásom (hozzám képest kreatív) ezen a téren, aminek egész jó lett az eredménye, így ezen felbuzdulva idén más dolgokat tervezek. Mivel külön kérésemre a nyuszi most nem csokoládét fog hozni nekem (de hogy mit, azt még nem tudom), igyekszem én is más alternatívával szolgálni a családomnak. És hogy miért nem csoki? Egyrészt telis-tele vagyunk itthon csokoládéval, méghozzá a legjobb fajtákból, és egyszerűen nem tudjuk olyan tempóban enni őket, hogy “behozzuk” a lemaradásunkat. Másrészt most még három hónapig próbálom magam tartani ama böjthöz, melyet az esküvő előtt szükségesnek érzek (csak hogy a tortát, akármilyen is lesz, még nagyobb örömmel ehessem)!

De kanyarodjunk csak vissza az eredeti témához, vagyis a húsvéthoz! Csütörtökön voltam piacon, hogy beszerezzek minden kelléket, ami a dekorációhoz és a tojásfestéshez kell, no és természetesen a vacsorához. Bár a szombat estét és a vasárnap reggelt a szüleimnél töltjük, nálunk is mindig van sonka, mert minimum sonkamérgezéssel kell végződnie egy igazi húsvétnak! A piacon találtam finom és nem is méregdrága tojást, de csak barnát. Hatszor is végigjártam a kócerájt, de sehol egy árva fehér tojás nem volt! A néni, akinél a barna héjút vettem (és aki olyan kedvesen válogatta ki nekem a világosabb darabokat) azt mondta, hogy Magyarországon nem is nagyon tartanak olyan tyúkot, amelyik fehéret tojik (érdekes egyébként, hogy Svájcban meg inkább fehéret kapni mindenhol). Ennek az az oka, hogy a fehér sokkal törékenyebb, és nyilván nem éri megkockáztatni a dolgot. Kicsit elszontyolodtam, mire ma reggel a sarki spárban mit látok? Fehér tojást! Igaz, incuri-pincuri és ráadásul lengyel (pszt!), de nem bírtam ki, hogy ne vegyem meg! Úgyhogy lesznek mini hímes tojásaim, és talán a másik fajtából is egy-kettő.

És hogy melyik ötletet fogom megvalósítani? Húsvét után kiderül, addig válogassatok Ti is kedvetekre!

1. Elegáns:

2. Színkavalkád:

3. Ékköves-virágos:

4. Természetes:

5. Geometrikus:

6. Összebújós cuki:

7. Lepkés:

8. Vidám püttyös/freestyle:

9. Virágátszúrós és ültetős:

10. Iskolatáblás:

11. Össze-vissza gumis:

12. Csili-vili:

13. Gyermeklelkűeknek:

14. Sapkás (lehethogynemistojásvanalatta):

Sapkás

+1. A végére pedig jöjjön egy kis ráadás: tojás vagy mégsem?

Tojás vagy mégsem?

Ha tetszett a bejegyzés, gyere vissza máskor is!

Kommentelj!

